Internetová stránka potřebuje nezbytně co nejvyšší sledovanost, a to nejlépe ze strany cílové skupiny, jíž je určena. Pokud ji totiž nesledují ti, komu je určena, nepřináší to kýžený efekt, a pokud si jí dlouhodobě nevšímá vůbec nikdo, je to učiněné neštěstí.
Proč je tomu nejednou právě tak, jak by tomu být nemělo? Proč je nejednou taková internetová stránka opomíjena?
Ne vždycky je tomu na vině ona sama. Může být dokonce sebedokonalejší a přesto prohrávat souboj i s daleko nezajímavější konkurencí. A důvod této skutečnosti tkví v tom, že je tato navzdory své zdánlivé dokonalosti neatraktivní pro internetové vyhledávače. A to kvůli pouze zdánlivým banalitám.
Pokud má taková stránka kupříkladu designové nedostatky, pokud má nevhodně zvolená klíčová slova, pokud se na ní neobjevuje zajímavý obsah a tento se často neobměňuje, pokud na ni nesměřují zpětné odkazy z jiných webů a pokud se této nedostává dostatečné propagace, stává se navzdory všem případným jiným kvalitám nezajímavou a internetové vyhledávače ji odsunou až na pozici, na níž prakticky nikdo z uživatelů internetu nehledá. A ona je tak odsouzena k nezdaru.
Potěšujícím tu pak může být snad jedině to, že i tento osud lze zvrátit. Lze to zařídit tak, aby se vše v dobré obrátilo.
Aby tomu tak bylo, je potřeba onu stránku optimalizovat pro internetové vyhledávače, tedy dopřát jí SEO. Což je odborný způsob, jak odstranit všechny výše zmíněné nedostatky a tím jí dopřát postup na vedoucí posty ve vyhledávačích. Tam, kde hledá veřejnost nejčastěji a kde je tak naděje na velkou sledovanost. Tedy na to, co je internetové stránce zapotřebí, má-li být tato úspěšnou.
A proto by měl každý majitel takové nepříliš úspěšné internetové stránky vsadit právě na SEO. Jistě, nejedná se o bezplatnou pomoc, ovšem každopádně se to vyplatí. Protože jenom sledovaná stránka má smysl, jen ta přináší to, co se od ní očekává. Zatímco vlastnit stránku, která nikoho nezajímá, je holá zbytečnost.